søndag 8. februar 2009

Mer snø

Fortsatt snøvær og pippene krever stadig mer mat:-) Etter nå å ha fylt fôrautomatene flere ganger daglig den siste tiden fant jeg ut at det var på tide og skru opp fuglehuset jeg fikk av min nevø Ola til jul. Fint, ikke sant? Brukes til mat om vinteren og som fuglekasse om sommeren. Kjempesmart!

I dag var jeg ute på tur med Calida. Jeg lurte litt på om hun kom til å være veldig spent ettersom hun var litt "heftig" da jeg red henne i ridehuset lørdag. Ikke verre enn at hun var litt løpete og ikke helt greide å slappe av. Nok mye pga snømåking med traktor helt inntil ridehuset. Det ble ganske mye lyd av det...:-)
Ute på tur er hun litt mere på alerten nå som det er store snøskavler overalt. Så litt tripping og snøfting ble det. Da det kom en bil med støyende kjettinger bakfra ble det litt i meste laget for damen, men hun er heldigvis grei å stoppe. Ellers ble det litt klabbing i hovene og hun skled litt. Det er noe jeg blir litt stressa av, føler at jeg sitter en halvmeter over salen og bare venter at hesten skal kollapse under meg...

Fine hesten:-)

Etter ridetur var det dags for hundelufting så da dro jeg innom Vera og henta Cowboy og Soya. Soya blir boende hos oss en periode fremover pga løpetid. Og jeg har fortsatt ikke greid å bestemme meg for om det blir paring eller ikke, men jeg har iallefall fått klarsignal fra hanhundeier...Uansett blir hun nok paret nå, for Maria tar kullet dersom jeg "feiger ut".
Jenter i nysnø, kult bilde!

Det gjelder å holde køen, Cowboy danner baktropp for å ha kontroll over jentene sine:-)

Etter hundelufting ble det tur på plantasjen å kjøpe mer fuglemat (ja, dette begynner å bli kostbart...:-) Så det ble en bøtte med talgboller + noe å henge de opp i. Man bør nemlig ikke henge de opp i nylon-nettingen for fuglene kan lett skade tunga på den skarpe nylontråden, kan sogar kutte den av. Ikke bra. Da jeg leverte Cowboy hos Vera igjen var jeg veldig fornøyd med å bytte en primula i flere poser med nøtter og solsikkekjerner. Mer fuglemat!:-) Her blir det fuglefest! Eller kanskje fugler med mageknip...?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar