søndag 1. februar 2009

Utstilling på Hellerudsletta

I dag har jeg vært på NSBK´s utstilling på Hellerudsletta (Exporama) og stilt ut Soya. Hun ble beste unghund-tispe (kun 2 delt) med CK, noe jeg var meget fornøyd med. Hun var uplassert i beste tispeklasse. Helt ok, mange pene med. Dommer var franske Jean-Jacques Dupas
Soya fikk veldig fin kritikk: Very feminin. Nice colour. Excellent head. Beautiful eyes, excellent ears. Very good bone. Excellent topline. Very good behind. Excellent tail. Good movements.


Vi møtte også på Tone som var meget fornøyd med at hennes sorte dvergchnauzer Victor (imp Slovakia) tok certet dagen før. Her er hun i aksjon med Chari (Chardonnay Von Dunkel), forøvrig hennes eget oppdrett. Jeg fikk ikke med meg hvordan det gikk.

Mens jeg børstet Soya oppdaget jeg til min forskrekkelse at hun hadde fått løpetid. Det var adskillig tidligere enn forventet. Jeg har jo fundert på å pare henne på neste løp, men det kom litt brått på. Så nå er jeg i tenkeboksen...

Vel hjemme etter tur med alle hundene fikk jeg til og med badet Dina og Dizzie. Fornøyd hundeeier - misfornøyde hunder!:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar