torsdag 29. januar 2009

Liten tue kan velte stort lass, eller liten mus kan skremme stor hest

Etpar dagers opphold i blogging, grunnen er at det ikke skjer noe særlig her. Annet enn at jeg har vasket og ryddet og ryddet og vasket i 2 dager. Også kom jeg hjem i dag til hunder som hadde kastet opp i sofaen. Og selvsagt råka to puter. Så da fant jeg ut at de måtte vaskes, og da kunne jeg likegodt ta de to i den andre sofaen også. Og da fant jeg ut at jeg likegodt kunne ta ryggputene også. Og da fant jeg ut at jeg likegodt kunne støvsuge også (for under putene befant det seg både herremåltider og hår nok til å strikke etpar nye hunder). Og da fant jeg ut at jeg likegodt kunne vaske den etterpå. Hvorfor har vi ikke hushjelp?? Uff, nå glemte jeg at vi faktisk har det. Det er meg, det!:-(
Når vasking omsider var ferdig tok jeg med hunder og gikk til stallen for å ri Calida. Hunder venter tålmodig under møkking og puss. Ettersom jeg er alene får de gå løse i ridehuset mens jeg skritter. Calida er vant med hunder så det virker å gå greit. Xie tror hun er hest og "skritter" pent rundt i hallen i hælene på Calida. Dina er flink, går inn i hjørnet ved "tribunen" å stiller seg. Når de bindes går Xie sur og står å piper og maser stort sett hele tiden...

Når jeg skritter ned flakser plutselig Calida avgårde tvers over ridehuset. Dvs det er ikke Calida som flakser, hun løper. Det er meg som flakser. Hva ble hun skremt av, mon? Ja, tro det eller ei, men en mus som løp rundt opp på søppelkassa skremte henne. Denne "fryktinngytende" musa er på størrelse med Calida´s øye! Hester er ikke alltid lett å bli klok på. NB Arkivbilde

Og i morgen er det AEG. Gleder meg til å se Pasja "i ilden".

1 kommentar:

  1. Hei. Så fint å kunne følge m! Dette blir jo som en hjemmeside? Jeg laga å en blogg!
    Klem Tone Maria

    SvarSlett