torsdag 25. juni 2009

Sverigetur - aussivalper


Onsdagen denne uken tok jeg en fridag for å dra en liten tur til Sverige, nærmere bestemt Arvika. Jeg tok "runden" om Töcksfors på vei til og Charlottenberg på vei fra. Slik får jeg med meg begge kjøpesentrene:-). Hvilken forsåvidt er unødvendig ettersom de omtrent er klin like...

Grunnen til turen (i tillegg til handling) var å se på valper av rasen miniatyre australian shepherd. Og nå var de i ferd med å bli solgt/levert, så da var det bare å ta turen. Jeg har ikke tenkt å bytte rase, men dersom de engang blir godkjent FCI-rase skal jeg tenke over saken...:-)Da blir det i så fall MED hale! Og helst merle...
Hvis noen lurer på navnene på valpene kan jeg fortelle at moren har Vauxhall (Opel) i navnet, derfor har alle valpene fått Opel-navn:-)


"Manta" - blue merle tispe m/lang hale


"Astra" - tricolour tispe m/stumphale


Katten Randi (som hun heter fordi hun er randig/stripete) var veldig spennende. Valpene hadde veldig respekt for henne, så de har nok fått seg noen rasp fra klørne til "lilletigeren".


Linnea og mini-aussien Cola skal begynne sammen på Forshaga Akademin´s hundsportgymnasium til høsten. Hundene bor sammen med elevene, og mens skoledagen pågår er hunden i hundestallen (kennel). Jeg synes det virker kjempefint å kunne kombinere hundetrening/hundekunnskap med almenfag. Skulle vært noe sånt i min tid som gymnasiast...

Ikke noe å si på kontakten her! Legg merke til de 2 småttingene som ser og lærer:-)


Er jeg søt, eller?:-) Omega - tricolour tispe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar