mandag 19. januar 2009

Fuglene spiser meg ut av huset:-)


Epletre i vinterskrud.

Jeg hang opp et par fuglematere før jul med den tanke at nå skulle jeg klare og fôre fuglene hele vinteren. Det er jo veldig hyggelig med fugl i hagen. Det begynte så greit med påfyll av "automatene" ca hver uke. Men nå har forbruket eksplodert, spesielt etter snøfallet. I morges var det nærmest invasjon av småfugl i epletreet hvor fôrautomatene henger. Så nå fylles automatet daglig, og jeg må nok gå til innkjøp av 15 kilos sekker med fuglefrø! Bildet viser en fullsatt automat og tilløp til kø rundt i treet...
Jeg har forresten måttet henge automatene utenfor gjerdet vårt fordi mine glupske tisper hele tiden står å spiser fuglefrø som faller på bakken. Mon om jeg får fugle-hunder da?:-)


Ikke lett å være liten sheltie i dyp snø...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar