søndag 25. januar 2009

Søndagstur til Svelvik

I dag tok jeg meg en tur til Svelvik, nærmere bestemt Øvre Knem gård, for å hilse på Hanne og Lawrence. Lawrence (tidl. Lennie) er en diger holsteiner vallak som tidligere har gått høye klasser i sprang. Hanne overtok han for nesten 1 år siden etter at han hadde gått skadet lenge og ikke lenger kunne brukes i sporten. Tror nok Hanne håper at han kan fungere som hobbyhest. Han er iallefall like snill som han er stor:-)


Hanne og Mimmi (som driver Øvre Knem gård) hadde vært på AEG lørdag, og som seg hør og bør kommet hjem med opptil flere nye dekken. Og det måtte jo prøves!


Jeg fikk låne Mimmis lille kaldblodstraver Assima. Assima er forøvrig den hesten jeg lånte når jeg tok rideknappen i forbindelse med grønt kort i høst.
Så vi var ute en ridetur i skikkelig snøføre, masse vassing i dyp snø. Dessuten noen "ville" galopper der underlaget tilsa at det var forsvarlig. Assima har bare et gear og det er "bånn pinne":-)))) Stakkars, store Lawrence måtte smågaloppere for å holde følge med henne når hun raste i vei i trav. Prøvde å roe henne ettersom hun går på utegang, og jeg syntes det var synd å sette henne ut altfor varm og svett. Men "rolig" er fremmedord for Assima:-), dessuten tørka hun utrolig fort, så det var nok ingen fare. Lawrence kom forøvrig hjem med en sko mindre enn han starta med, så det ble nok litt heftig!:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar